onsdag, februari 11, 2009

Första inlägg - Val av Bloggnamn

Hej, detta blir mitt första inlägg och det tänkte jag börja med att förklara mitt val av Bloggnamn.
"Satyriasis", ja många kanske redan vet vad det betyder men för mig var det lite nytt. Jag kallar mig för "trogen nymfoman" vilket anspelar mitt enorma behov av sex, men eftersom jag är lyckligt gift så är jag henne trogen.
Så när jag skulle starta denna blogga så tänkte jag använda mig av orden trogen nymfoman men tänkte också ta reda på exakt vad det stod för benämning i lexikonet om just nymfomani. Jag googlade in på Wikipedia
och fick då denna förklaring:

"Nymfomani kallades förut könsdrift hos kvinnor som i någon mening ansågs "överdriven". Den manliga motsvarigheten benämndes satyriasis. Inget av begreppen används längre inom psykiatrin eftersom det visat sig omöjligt att enas om var gränsen för överdriven könsdrift går."

Och eftersom jag är man fick jag tänka om och döpte då bloggan till just "Satyriasis".

I fortsättningen ska jag lätta lite på trycket när det gäller alla mina sextankar och problem. Varför vet jag inte, men eftersom jag inte har någon att prata med och det ibland känns jobbigt tänkte jag att om jag skriver det istället så kanske trycket lättar lite och det finns även en liten, liten chans att någon skulle läsa det. Problemet som oftast uppstår när vi män vill prata med någon om sex (på nätet) så uppfattas vi som "fula gubbar", "sexgalningar" eller liknande. Jag har varit inne på Bodycontact och försökt att få någon att prata med, men det har varit hopplöst. Jag kan i och för sig förstå alla tjejer på en sådan sida att det kan vara mycket svårt med tanken på att det är en stark dominas med killar som söker kontakt jämnfört med tjejer. Så jag har inte några förväntning på någon respons på min blogga utan bara en förhoppning om att jag känner en lättnad att få prata ut och kanske har en anonym lyssnare ibland.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar