fredag, mars 20, 2009

Toppar och dalar






















Efter två veckor utan sex p g a bortrest hustru samt hemkommen hustru med en veckans smågräl av olika anledningar (onödiga anledningar), så kanske det börjar ordna upp sig. Det är bara att acceptera att alla förhållanden har toppar och dalar, men det är bara de starka som klarar av det. Viktigaste är att man båda mår bra och att det finns kärlek i förhållandet. Inget förhållande borde hållas ihop genom barnen, vänskap eller andra undanflykter. Nej jag anser att alla är värda att bli älskade och att älska. Utan kärlek så känns livet tomt.
Jag har två barn i ett tidigare förhållande och vi var unga och dumma som trodde det var bäst för barnen att hålla ihop för deras skull. Men med åren blir man visare och förstod att barnen led mer av att det inte fanns någon kärlek mellan mamma och pappa. Det går aldrig att lura ett barn med det, oavsett hur gammalt det är! När vi till slut tog beslutet att separera så var det fruktansvärt i början att inte få träffa sina barn varje dag som jag var van vid att göra. Denna känsla följer en än idag. Men när jag och mitt ex träffade var sin ny kärlek så märktes det på barnen att de också blev lyckligare, då de såg sina föräldrar vara glada och fick se de pussas och krams som dom nästan aldrig hade gjort tidigare.
Så mitt råd av egen erfarenhet är att det är viktigt för både barnen och en själv att det finns kärlek i hemmet. Så gå inte i tron om att det är bättre för barnen att hålla ihop ett förhållande för deras skull. Där med menar inte jag att man ska separera vid lilla minsta motgång, nej, nej och åter nej! Självklart ska man jobba för sitt förhållande in i det sista och då extra viktigt om barn är inblandade.

Efter dessa veckors torkan och surigheter har vi bestämt att denna helgen ska vi vara tillsammans och ha det riktigt mysigt på alla plan om det vill sig väl. Så fredagen blir hemma med en god flaska rödvin och god hemmalagad mat, medans lördagen blir det restaurang. Ser mycket fram emot helgen och hoppas att jag kan skriva om lite mer härlig sex istället vid nästa inlägg.

Så jag önskar er alla en riktigt våt helg i vårsolen!!

Bilden är hämtat från www.onlinephotographers.org

3 kommentarer:

M sa...

Du är så klok! Men det vet du ju redan sen innan. ;)
Ha en underbar helg nu raring, och jag hoppas ni får det toppen! :)
Själv ska jag träffa min Älskling troslös offentligt, känns upphetsande, för jag är väldigt förtjust i det. :)

M

Satyriasis sa...

åhh, låter härligt, finns inget som tänder en så snabbt som att veta att tjejen är troslös....läckert!!! När jag befinner mig i en sådan situation då jag vet att tjejen är troslös så har jag konstant stånd, och letar efter bästa möjliga tillfälle att få knulla henne! Ha en underbar helg! Vi ser fram emot din testhelg och testresultaten;)

M sa...

:) Tack för den kommentaren, och detsamma, som du vet. ;)
Saknar dig!

Skicka en kommentar